Hygienistbesök

Förebyggande tandvård är den bästa metoden för att undvika dyra och omfattande ingrepp.

Förebyggande

Njut av fräschare andedräkt och ett ljusare leende. Förebyggande tandvård och råd för att förhindra framtida problem.

Vårdande

Minska risken för tandköttssjukdomar, blödande tandkött och karies. Vi kan hjälpa dig med professionell tandrengöring.

Långsiktigt

Genom att komma regelbundet till tandhygienisten håller du på sikt en frisk och glad mun och minimerar risken för tandförlust och hål i tänderna i framtiden.

Vad gör en tandhygienist?

Steg 1.

Tandhygienister har en av de viktigaste rollerna inom modern tandvård. Tandhygienisten främjar bättre munhälsa genom regelbundna förebyggande åtgärder.

Steg 2.

Tandhygienisten kontrollerar tänderna och det omgivande tandköttet för att identifiera tandköttsinflammation och andra hälsotillstånd som kan behöva åtgärdas.

Steg 3.

Tandhygienisten avlägsnar tandsten, rengör och polerar tänderna kliniskt och proffessionellt.

Du får individuell rådgivning om hur du kan sköta din munhygien hemma på ett korrekt sätt.

Steg 4.

Tandhygienisten kan göra riskbedömningar av tandköttssjukdomar. Genom  undersökningar som saliv- och bakterietester kan patienten få diagnostik och behandling av olika sjukdomar.

Vi hjälper dig att ha en hälsosam mun livet ut.

Att besöka tandhygienisten är en viktig del av tandvård. När du kommer regelbundet till oss kan vi arbeta tillsammans mot en frisk och glad mun.

Vi kan hjälpa dig att få bukt med dålig andedräkt, blödande tandkött, känslighet och förhindra problem innan de uppstår.

Vi vill ge dig kunskap och självförtroende att göra en verklig skillnad för din mun.

Mellan 750 och 1550 kronor per besök. Priset beror på vilken omfattning av åtgärder som behövs.

Behöver du en tid?