Hörby, Lund och Malmö

Hygienistbesök

Förebyggande tandvård är den bästa metoden för att undvika dyra och omfattande ingrepp. Boka en tid till din tandhygienist idag!

Förebyggande

Minska risken för tandköttssjukdomar, blödande tandkött och karies. Vi hjälper dig med förebyggande tandvård och ger dig råd för att förhindra framtida problem.

Vårdande

Njut av fräschare andedräkt och ett ljusare leende. Vi kan hjälpa dig med professionell tandrengöring.

Långsiktigt

Genom att komma regelbundet till tandhygienisten håller du på sikt en frisk och glad mun och minimerar risken för tandförlust och hål i tänderna i framtiden.

Vad gör en tandhygienist?

Steg 1.

Tandhygienister har en av de viktigaste rollerna inom modern tandvård eftersom de främjar bättre munhälsa genom regelbundna förebyggande åtgärder.

Steg 3.

Tandhygienisten avlägsnar tandsten, rengör och polerar tänderna kliniskt och professionellt.

Du får individuell rådgivning om hur du kan sköta din munhygien hemma på ett korrekt sätt.

Steg 2.

Tandhygienisten kontrollerar tänderna och det omgivande tandköttet för att identifiera tandköttsinflammation och andra hälsotillstånd som kan behöva åtgärdas.

Steg 4.

Tandhygienisten kan göra riskbedömningar av tandköttsjukdomar. Genom  undersökningar som saliv- och bakterietester kan patienten få både diagnostik och behandling av detta.

glad smiley

Vi hjälper dig att behålla en hälsosam mun livet ut

Att besöka tandhygienisten är en viktig del av tandvård. När du kommer regelbundet till oss kan vi arbeta tillsammans mot en frisk och glad mun.

Vi kan hjälpa dig att få bukt med dålig andedräkt, blödande tandkött, känslighet och förhindra problem innan de uppstår.

Vi vill ge dig kunskap och självförtroende att göra en verklig skillnad för din mun.

Att komma till en tandhygienist brukar kosta mellan 750 och 1550 kronor per besök. Priset beror på vilken omfattning av åtgärder som behövs.

Klicka på knappen nedan för att öppna vår prislista för olika tandvårdsåtgärder. Priser för tandhygienistbehandling hittar du under ”Förebyggande åtgärder” och ”Sjukdomsbehandlande åtgärder”.

Glad smiley med tandborste som mun

Behöver du en tid?

Tandhygienist Karin